• Pióra Heliodora

• Z CYKLU: CO SŁYCHAĆ W HELIODORZE

• 26.11.2021 10:52
            • Wycieczka do Warszawy

Dnia 15.X.2021r.  uczniowie naszego Liceum wraz z panią dyrektor mgr Moniką Kręciszewską , uczniowie CKZiU z panem dyrektorem mgr Arturem Dudą i przedstawiciele lokalnego samorządu wzięli udział w  wycieczce do stolicy, podczas której m.in. spotkali się z Marszałkiem Senatu.

• „KTO RANO WSTAJE…”

W piątkowy poranek, 15. X. 2021r. o godzinie 5.00 grupa młodzieży z naszego miasta wraz z paniami Starościnami, Przewodniczącymi Rady Miejskiej i Rady Powiatu, dyrektorami szkół oraz nauczycielami wyruszyła na wycieczkę do Warszawy. Dotarliśmy tam już ok. godz. 10.30. Podczas podróży mieliśmy okazję wysłuchać wspomnień pani Agnieszki Olender (Starosty Międzyrzeckiego), pani Zofii Plewy (Wicestarosty Międzyrzeckiego), pana dr Tomasza Jarmolińskiego (Przewodniczącego Rady Powiatu) oraz pani Katarzyny Budych (Przewodniczącej Rady Miejskiej) związanych z ich doświadczeniami samorządowymi. Była to wyśmienita okazja, by poznać bliżej najważniejsze osoby naszego regionu. Ponadto dowiedzieliśmy się, jak z Ich perspektywy wygląda praca na rzecz  lokalnej społeczności.

W PARLAMENCIE NAJJAŚNIEJSZEJ RZPLITEJ

Po przyjeździe do serca Polski i zjedzeniu smacznego śniadania w kawiarni „Czytelnik” mieliśmy okazję zwiedzić Parlament RP. Wizytę zaczęliśmy w Senacie. To właśnie tutaj spotkaliśmy się z Marszałkiem Senatu prof. Tomaszem Grodzkim. Podczas 30-minutowej rozmowy opowiedział nam o pracy Marszałka i o swojej karierze społeczno-politycznej, mieliśmy również okazję zadać panu profesorowi kilka  pytań. Następnie przeszliśmy do Sali Obrad Senatu, a potem Sejmu.

ŻYWA LEKCJA HISTORII

Następnym punktem na naszej trasie było Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL. To właśnie tam więzieni byli m.in. rotmistrz Witold Pilecki, gen. August Fieldorf „Nil”, czy mjr Zygmunt Szendzielarz „Łupaszka”. Miejsce to zrobiło na nas szczególne wrażenie, gdyż na własne oczy zobaczyliśmy ścianę, pod którą rozstrzeliwano ludzi, cele więzienne i pomieszczenia tortur. Dowiedzieliśmy się także, jakie nieludzkie metody stosowali komuniści wobec osób, które się im sprzeciwiały.

SPOTKANIE Z KULTURĄ

Po lekcji historii w muzeum na krótko powróciliśmy do „Czytelnika”, aby zjeść obiad, a następnie pojechaliśmy na warszawską Starówkę, zobaczyliśmy Zamek Królewski i Syrenkę. Wieczór zakończyliśmy w Teatrze Narodowym, w którym obejrzeliśmy spektakl  pt. „Trzy siostry” Antoniego Czechowa. Równo o 20.00 kurtyna odsłoniła scenę i rozpoczęła się sztuka. Przedstawienie okazało się dla młodzieży wielkim przeżyciem,  niesamowita gra aktorów, piękne kostiumy i  świetna scenografia, wszystko to  wywarło na nas ogromne wrażenie. Będziemy długo pamiętali tę sztukę Czechowa.

Około godziny 22.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Międzyrzecza.

Wycieczka była jak najbardziej udana, i, co najważniejsze, edukacyjna – poznaliśmy z bliska samorządowców, Marszałka Senatu, zwiedziliśmy ciekawe muzeum i obejrzeliśmy spektakl. Szkoda, że wyjazd był tylko jednodniowy…

A oto kilka pamiątkowych zdjęć :

Nikodem R. Wieczorek

• Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

• Liceum Ogólnokształcące im. Heliodora Święcickiego w Międzyrzeczu
      • lo_mcz@o2.pl
      • Sekretariat: (+48) 95 741 25 88 Księgowość: (+48) 95 741 25 80 Fax: (+48) 95 742 73 30 tel. kom. 504240583